Köp- och LeveransVillkor

Minimiorder

Hos JaQaL finns det ingen minimiorder.

Om Ni skulle vilja bli återförsäljare har vi en minimiorder på 10 sjalar per köp.

Priser

Priserna visas i SEK samt inkl. moms (25%). Priset som gäller är det som finns angivet i prislistan den dag beställningen läggs. 

Paypal

Betala via Paypals sida. Lär mer på www.paypal.se

Bankkonto

Betala direkt in till vårt bankkonto genom vårt BG nr.

Leveranstid

Normal leveranstid är max 3 dagar. Detta kan ändras pga. röda dagar och helger.

Leveranssätt 

Vi skickar våra varor med posten. För större ordrar samt till företag kan de skickas med DHL. 

Frakt 

Vi tar en fraktkostnad på 49SEK inom Sverige. Restordrar skickas fraktfritt inom Sverige. Över 3000kr fraktfritt. Gäller på ordinariepris.

Transportskada 

Är varan eller paketet skadat vid mottagandet vänligen anmäl detta omedelbart till transportören eller utlämningsstället. Om inte de skulle åta sig anmälan, kontakta oss på JaQaL.

Reklamation och returrätt 

Vi på JaQaL har alltid garanti på våra produkter i 1 år. Produktgarantin täcker enbart fabrikationsfel och man måste kunna påvisa detta. Fabrikationsfelet skall då konstateras av JaQaL. Då får ni nya delar alternativ ny vara. Däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten och kontakta oss alltid innan varan skickas tillbaka. Vid reklamation vänligen kontakta oss på info@jaqal.se eller 070 425 25 40.

Vid outlösta paket faktureras ni på en summa på 350kr för vår hantering av varorna

Vi kontrollerar alltid våra varor innan vi skickar ut dem men skulle varan vara skadad eller defekt kontakta oss omedelbart så vi kan rätta till felet. Ange då ditt ordernr.

Ångerrätt

Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen rätt att ångra ett köp inom 14 kalenderdagar, dock lägst 7 arbetsdagar, från mottagandet. Du får inte ha använt varan. För en ångerrätt vänligen kontakta oss enligt distansavtalslagen. Om ni uppfyller de förutsättningar som krävs för en ångerrätt. Glöm inte att uppge alla uppgifter vi behöver. Återsändandet sker på kundens bekostnad enligt distansavtal och avtal utanför affärslokaler och kunden kan inte begära pengar tillbaka för kostnaden för transporter eller annan utförd tjänst tillsammans med ångerrätten. Varan skall skickas tillbaka i oskadad förpackning som den kom i.

Kampanjer och rabattkoder 

 Kampanjerbjudanden och rabattkoder gäller endast per köp. Du kan alltså inte kombinera flera erbjudanden vid samma köptillfälle. Kampanjerbjudanden gäller enbart så långt lagret räcker.

Reservationer

Vi reserverar oss för att våra varor kan ha utgått ur vår leverantörs sortiment utan vår vetskap. Det kan även hända att varan är restordrad hos vår leverantör och det kan dröja att varan kommer in i lager igen. Vid frågor om er beställning och leverans vänligen kontakta oss.

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Upplysning 

Vi reserverar oss för tryckfel, fel i informationen samt fel i specifikationen på alla varor i vårt sortiment. Alla bilder på våra sidor skall ses som illustrationer, och vi kan inte garantera att bilderna framställer varans exakta utseende och färg.

Tvist 

Tvist mellan köpare (privatperson) följer vi alltid ARN (allmänna reklamationsnämnden) rekommendationer.

Force Majeure 

Om forece majeure (händelser utanförvår kontroll) t.ex. Krig, jordbävning naturkatastrofer inträffa och detta innebär uteblivna leveranser från våra leverantörer skall vi befrias från våra skyldigheter att slutföra vårt nämn da avtal.